fbpx

UUS! Keelekümblustund „Kuumaõhupall“

Vanus: 5. – 9. klass
Aeg: kuni 75 minutit

(Valminud koostöös Pae Gümnaasiumi õpetaja Christina Läänega)

Inimene on alati tahtnud lennata ja püüdnud leiutada viise, kuidas õhus püsida. Kui avastati, et kuum õhk on jahedast hõredam ning et õhku saab püüda „ümbriku sisse“, valmisid ka esimesed kuumaõhupallide prototüübid. Kuumaõhupallidega seotud küsimused saavad selgemaks just selles programmis.

Õppeprogramm algab erinevate ajalooliste ja tänapäevaste kuumaõhupallide tutvustusega. Seejärel selgitame koos eluliste näidete ja katsega kuumaõhupalli lennutamise tööpõhimõtet ning tutvume tiheduse ja soojuspaisumise mõistetega. Tunni teises pooles ehitavad õpilased gruppides enda kuumaõhusõidukid, millega teha katselende. Peale katselende analüüsime lendude õnnestumist ja võtame tunni kokku.

MÄRKSÕNAD

Tihedus, õhk, soojuspaisumine, õhu kokkusurutavus, kuumaõhupall, lennundus.

Keelekümblusega seostuvad märksõnad:

* Arutelu/rühmatöö
* Praktiseerimine/isetegemine
* Kaaslaste õpetamine/vahetu kasutamine
* Lugemine ja näitamine
* Julgustav ja kriitikavaba
* Sõnumi sisu on tähtsam kui vorm, esmatähtis on suhtlemine

Keelekümbluse eesmärgid:

* Teise keele funktsionaalne oskus;
* Õppija on aktiivsetes tegevustes (80/20), keelt omandatakse seda kasutades;
* Õpitakse koos tegutsedes, keel on vahend eesmärgini jõudmisel.

Seosed õppekavaga

* Õpilane iseloomustab õhku kui ainet ning uurib õhu omadusi (nt õhu soojuspaisumist, kokkusurutavust ning tihedust).
* Õpilane selgitab tiheduse mõistet ning selgitab ainete kihistumist tiheduse järgi.
* Õpilane kirjeldab soojusliikumise ja soojuspaisumise olulisi tunnuseid, seost teiste nähtustega ning kasutamist praktikas.
* Õpilane kirjeldab soojusülekande olulisi tunnuseid, seost teiste nähtustega ja selle kasutamist praktikas.

eesmärgid

* Mõista ja uurida tiheduse ning soojuspaisumise mõisteid.
* Uurida kuumaõhupalli tööpõhimõtteid.
* Teha ise ja osata õpitut ka oma igapäevaelus rakendada.
* Ärgitada leiutama ja oma loovust ja fantaasiat kasutama. 
* Julgustada katsetama, vajadusel eksima ja sellest õppima.

Keelekümblusega lisanduvad seoses õppekavaga:

Läbivad teemad: Inimeseõpetus – Mina ja suhtlemine, aktiivne kuulamine, koostöö ja üksteise aitamine

FOTOGALERII

BRONEERI ÕPPEPROGRAMM

Saada PÄRING või vaata haridusprogrammide TELLIMISINFOT.

LIITU UUDISKIRJAGA

AITÄH

JOIN THE NEWSLETTERr

THANK YOU!

LIITU UUDISKIRJAGA

AITÄH