LEIUTAJATE HUVIRING

6. MOODULI TUTVUSTUS

Mooduli eesmärk on mõista, kuidas töötavad sellised kodus leitavad masinad nagu kell või vispel. Tutvume erinevate ajalooliste leiutistega ning saame teada kuidas need töötasid ning kuidas on mõjutanud tänapäeva lahendusi. Lisaks füüsikateadmistele piilume ka keemiamaailma – uurime ning selgitame välja, kuidas puu- ning köögiviljade abil toota elektrit.

Tuginedes huviringi käigus omandatud teadmistele, on lastel võimalik kasutada uusi võtteid ja meetodeid enda tulevastes leiutistes. Vaatleme põhikoolis õpitavat füüsikat läbi eluliste näidete.

Tundide tutvustus:

Tund I – “Maavärina kindel maja”

Uurime, kuidas tänapäeval projekteeritakse ning ehitatakse maavärinate kindlaid maju. Proovime ka ise ühe sellise hitada ning lõpus ootab meid simuleeritud maavärin, mille käigus selgitame välja, kelle maja seisaks peale maavärinat püsti.

Tund II “Mikser”

Mikser – kodudes tavaliseks saanud köögimasin, kuid kuidas seda asendada juhtudel, kui elektrit pole? Antud tunni raames proovime munavalgeid vahtu lüüa ning uurime, milliseid võimalusi on tänapäeva mikserite asendamiseks.

Tund III – “Aja mõõtmise masin”

Kolmandas tunnis õppime, kuidas aega mõõta, kui parasjagu pole lähedal kella või stopperit. Tutvume, kuidas on mõõdetud aega läbi ajaloo ning proovime ise järele, mis on kõige täpsem ning kindlam isetehtud aja mõõtmise masin.

Tund IV – “Kuidas ise elektrit teha?”

Viimases tunnis räägime, kuidas on võimalik puu- ja köögiviljadest elektrit saada. Räägime lihtsalt elektri füüsikast ning kuidas erinevad ahelad töötavad. Kui nuputame välja, kuidas ise elektrit toota, siis proovime seda ka rakendada – vaatame, kas suudame selle abil lihtsamaid kodumasinaid tööle saada.

huviring-lastele

ÜLESEHITUS

TEOORIA (ALGTEADMISED) → KATSETAMINE/LEIUTAMINE → JÄRELDUS

Huviringid algavad lühikese ning dünaamilise teooriaosaga, kus tutvustame lastele üldiseid teadmisi, mis seonduvad huviringi teemaga.

Järgmiseks etapiks on katsetamise etapp, kus lapsed proovivad iseseisvalt ehitada mingisuguse lahenduse, tuginedes eelnevale kogemusele ja ka teooriaosas omandatud teadmistele.

Kolmandas etapis katsetame valminud lahendusi: milline lahendus töötab kõige paremini? Miks? Millised on tugevused/nõrkused? Mida oleksime saanud paremini teha?

SOETA HUVIRINGI OSALUS

👉 6 MOODUL – KUIDAS KRIISIS TOIME TULLA?
1. Laupäevane rühm SIIN 
2. Pühapäevane rühm SIIN 

Ostu järgselt võtame teiega ühendust. 

Küsi lisa: anett@protofactory.ee 

PROTO LEIDURID – LET`S GOOOOO!

LIITU UUDISKIRJAGA

AITÄH

JOIN THE NEWSLETTERr

THANK YOU!

LIITU UUDISKIRJAGA

AITÄH