UUS! Keelekümblustund „ALLVEELAEV“

Veealuse maailma salapära ja ilus on alati inimesi köitnud. Kui tänapäeval võib allveemaailma avastada juba turistina, oli sukeldumise ja veealuse transpordi algus koopis keerulisem. Kõigepealt oli vaja välja mõelda, kuidas saada inimene vee alla koos vajaliku õhuvaruga. Järgmiseks tuli lahendada probleem, kuidas inimorganismi kaitsta vee surve eest, millega veeorganismid on sügavustes kohanenud.

Allveelaevasõiduga seotud küsimused saavad selgemaks meie õppeprogrammis, kus õpilased tegutsevad üheskoos, uurides, kuidas erinevad vedelikud mõjutavad esemete liikumist ning kuidas tihedus ja üleslükkejõud määravad, kas midagi jääb vee peale või vajub põhja.

Tund põhineb praktilisel uurimusel, mille käigus õpilased ehitavad allveelaeva mudeli ning analüüsivad, kas ja kuidas see vee alla sukeldub ning pinnale tõuseb. Õppeprotsess on kriitikavaba, andes ruumi katsetamiseks ja avastamiseks – vead ei ole ebaõnnestumised, vaid võimalus mõista paremini loodusseadusi ja inseneeria põhimõtteid.

MÄRKSÕNAD

Vesi ja vee omadused, tihedus ja temperatuur, tihedus ja ruumala, kehade ujuvus, allveelaevad.

Keelekümbluse eesmärgid:

* Teise keele funktsionaalne oskus;
* Õppija on aktiivses tegevus, keelt omandatakse seda kasutades;
* Õpitakse koos tegutsedes, keel on vahend eesmärgini jõudmisel.

Seosed õppekavaga

* Õpilane selgitab tiheduse mõistet ja selle mõju esemete ujuvusele, tuues näiteid loodusest ja tehnikast.
* Õpilane selgitab, kuidas üleslükkejõud ja tihedus mõjutavad esemete ujuvust ja liikumist vees.
* Õpilane esitab uurimisküsimusi ja teeb katseid, et kontrollida hüpoteese ujuvuse ja tiheduse kohta.
* Õpilane kasutab ja loob mudeleid, et mõista ja selgitada füüsikaliste nähtuste, süsteemide ja protsesside toimimist.
* Õpilane analüüsib ja teeb järeldusi, kuidas katsed kinnitavad või lükkavad ümber esitatud hüpoteese ning seostab tulemusi teaduslike põhimõtetega.

 

eesmärgid

* Õpilane mõistab tiheduse ja üleslükkejõu mõju ujuvusele ning selgitab, miks mõned esemed püsivad vee peal ja teised vajuvad põhja.
* Õpilane selgitab allveelaeva tööpõhimõtteid, kasutades teaduslikke mõisteid ja tuues näiteid igapäevaelust.
* Õpilane esitab hüpoteesi tiheduse ja üleslükkejõu mõjust esemete ujuvusele ning viib läbi katseid selle kontrollimiseks.
* Õpilane teeb katsete põhjal järeldusi tiheduse, üleslükkejõu ja ujuvuse vaheliste seoste kohta.
* Õpilane kasutab praktilisi teadmisi ja oskusi, et ehitada ning testida oma allveelaeva mudelit.
* Õpilane arendab loovust ja probleemilahendusoskust, otsides erinevaid viise, kuidas allveelaeva ehitus ja tööpõhimõtted mõjutavad selle liikumist.
* Õpilane julgeb katsetada ja õpib vigadest.

 

Keelekümblusega lisanduvad seoses õppekavaga:

*Inimeseõpetus: Mina ja suhtlemine, aktiivne kuulamine, koostöö ja üksteise aitamine.
* Suhtluspädevus: Õpilane väljendab oma arvamust, argumenteerib ning mõistab kaaslaste seisukohti.
* Kultuuridevaheline pädevus: Keelekümblus loob keskkonna, kus õpilased õpivad eesti keelt praktilise tegevuse kaudu, toetades samal ajal erinevate keele- ja kultuuritaustade lõimumist.
* Matemaatika-, loodusteaduste ja tehnoloogiapädevus: Õpilased kasutavad teaduslikku meetodit, püstitavad hüpoteese, teevad katseid ja analüüsivad tulemusi. Allveelaeva mudeli ehitamise kaudu õpitakse seostama teadust tehnoloogiaga ning lahendama praktilisi probleeme.

FOTOGALERII

BRONEERI ÕPPEPROGRAMM

Saada PÄRING või vaata haridusprogrammide TELLIMISINFOT.

LIITU UUDISKIRJAGA

AITÄH

JOIN THE NEWSLETTERr

THANK YOU!

LIITU UUDISKIRJAGA

AITÄH