UUS! Keelekümblustund „Kuumaõhupall“

Inimene on alati tahtnud lennata ja leiutanud viise, kuidas õhus püsida. Kui avastati, et kuum õhk on jahedast hõredam ning et seda saab püüda „ümbriku sisse“, sündisid esimesed kuumaõhupallid. Kuidas need töötavad ja milliseid füüsikaseadusi nende puhul rakendatakse, saab selgeks just selles programmis.

Õppeprogramm algab ajalooliste ja kaasaegsete kuumaõhupallide tutvustusega, mille käigus õpilased uurivad, kuidas teaduslikud avastused on mõjutanud lennundust. Seejärel suundutakse praktilise katse juurde, et mõista, kuidas õhu omadused, tihedus ja soojuspaisumine mõjutavad lendamist.

Tunni teises pooles rakendavad õpilased õpitut, ehitades oma kuumaõhupalli prototüübid ja katsetades nende lennuvõimet. Rühmatöö käigus analüüsitakse tulemusi ning arutletakse, millised tegurid mõjutasid õnnestumist ja kuidas järgmine katse veelgi paremaks muuta. Vigade tegemine on loomulik osa avastamisest ning toetab nii teaduslikku kui ka keelelist arengut.

MÄRKSÕNAD

Tihedus, õhk, soojuspaisumine, õhu kokkusurutavus, kuumaõhupall, lennundus.

Keelekümbluse eesmärgid:

* Teise keele funktsionaalne oskus;
* Õppija on aktiivses tegevused, keelt omandatakse seda kasutades;
* Õpitakse koos tegutsedes, keel on vahend eesmärgini jõudmisel.

 

Seosed õppekavaga

* Õpilane kirjeldab õhku kui ainet ning uurib selle omadusi, sealhulgas soojuspaisumist, kokkusurutavust ja tihedust.
* Õpilane selgitab tiheduse mõistet ja ainete kihistumist tiheduse järgi, tuues näiteid looduslikest ja tehnilistest protsessidest.
* Õpilane kirjeldab soojusliikumise ja soojuspaisumise olulisi tunnuseid ning seostab neid igapäevaelu ja teadusega.
* Õpilane analüüsib ja teeb järeldusi, kuidas katsed kinnitavad või lükkavad ümber esitatud hüpoteese ning seostab tulemusi teaduslike põhimõtetega.

 

Eesmärgid

* Selgitada ja rakendada tiheduse ja soojuspaisumise mõisteid praktiliste katsete abil.
* Mõista ja analüüsida kuumaõhupalli tööpõhimõtteid ning selle seost loodusseadustega.
* Kasutada teaduslikku meetodit, püstitades hüpoteese, tehes katseid ja analüüsides tulemusi.
* Rakendada saadud teadmisi igapäevaelus, tuues näiteid, kuidas soojuspaisumine ja tihedus meid ümbritsevas maailmas toimivad.
* Arendada loovust ja probleemilahendusoskust, luues ja testides oma kuumaõhupalli prototüüpe.
* Julgeda katsetada ja õppida vigadest, analüüsides ebaõnnestunud tulemusi ning otsides parimaid lahendusi.

Keelekümblusega lisanduvad seoses õppekavaga:

Inimeseõpetus: Mina ja suhtlemine, aktiivne kuulamine, koostöö ja üksteise aitamine.

Suhtluspädevus: Õpilane väljendab oma arvamust, argumenteerib ning mõistab kaaslaste seisukohti.

Kultuuridevaheline pädevus: Keelekümblus loob keskkonna, kus õpilased õpivad eesti keelt praktilise tegevuse kaudu, toetades samal ajal erinevate keele- ja kultuuritaustade lõimumist.

Matemaatika-, loodusteaduste ja tehnoloogiapädevus: Õpilased kasutavad teaduslikku meetodit, teevad katseid ja analüüsivad tulemusi, rakendades matemaatilisi ja inseneriteadmisi. Praktiliste tegevuste ja prototüüpide ehitamise kaudu õpitakse seostama teadust tehnoloogiaga ning lahendama reaalseid probleeme.

FOTOGALERII

BRONEERI ÕPPEPROGRAMM

Saada PÄRING või vaata haridusprogrammide TELLIMISINFOT.

LIITU UUDISKIRJAGA

AITÄH

JOIN THE NEWSLETTERr

THANK YOU!

LIITU UUDISKIRJAGA

AITÄH