UUS! Keelekümblustund „Kuumaõhupall“
Inimene on alati tahtnud lennata ja leiutanud viise, kuidas õhus püsida. Kui avastati, et kuum õhk on jahedast hõredam ning et seda saab püüda „ümbriku sisse“, sündisid esimesed kuumaõhupallid. Kuidas need töötavad ja milliseid füüsikaseadusi nende puhul rakendatakse, saab selgeks just selles programmis.
Õppeprogramm algab ajalooliste ja kaasaegsete kuumaõhupallide tutvustusega, mille käigus õpilased uurivad, kuidas teaduslikud avastused on mõjutanud lennundust. Seejärel suundutakse praktilise katse juurde, et mõista, kuidas õhu omadused, tihedus ja soojuspaisumine mõjutavad lendamist.
Tunni teises pooles rakendavad õpilased õpitut, ehitades oma kuumaõhupalli prototüübid ja katsetades nende lennuvõimet. Rühmatöö käigus analüüsitakse tulemusi ning arutletakse, millised tegurid mõjutasid õnnestumist ja kuidas järgmine katse veelgi paremaks muuta. Vigade tegemine on loomulik osa avastamisest ning toetab nii teaduslikku kui ka keelelist arengut.
MÄRKSÕNAD
Tihedus, õhk, soojuspaisumine, õhu kokkusurutavus, kuumaõhupall, lennundus.
Keelekümbluse eesmärgid:
Seosed õppekavaga
Eesmärgid
Keelekümblusega lisanduvad seoses õppekavaga:
Inimeseõpetus: Mina ja suhtlemine, aktiivne kuulamine, koostöö ja üksteise aitamine.
Suhtluspädevus: Õpilane väljendab oma arvamust, argumenteerib ning mõistab kaaslaste seisukohti.
Kultuuridevaheline pädevus: Keelekümblus loob keskkonna, kus õpilased õpivad eesti keelt praktilise tegevuse kaudu, toetades samal ajal erinevate keele- ja kultuuritaustade lõimumist.
Matemaatika-, loodusteaduste ja tehnoloogiapädevus: Õpilased kasutavad teaduslikku meetodit, teevad katseid ja analüüsivad tulemusi, rakendades matemaatilisi ja inseneriteadmisi. Praktiliste tegevuste ja prototüüpide ehitamise kaudu õpitakse seostama teadust tehnoloogiaga ning lahendama reaalseid probleeme.
BRONEERI ÕPPEPROGRAMM
Saada PÄRING või vaata haridusprogrammide TELLIMISINFOT.