Õppeprogramm „ALLVEELAEV“
Vanus: 5.-9. klass
Aeg: 75 minutit
Veealuse maailma salapära ja ilu on alati inimesi köitnud. Kui tänapäeval võib allveemaailma avastada juba turistina, oli sukeldumise ja veealuse transpordi algus hoopis keerulisem. Kõigepealt oli vaja välja mõelda, kuidas saada inimene vee alla koos vajaliku õhuvaruga. Järgmiseks tuli lahendada probleem, kuidas inimorganismi kaitsta vee surve eest, millega veeorganismid on sügavustes kohanenud.
Allveelaevasõiduga seonduvad küsimused saavad selgemaks meie õppeprogrammis. Loome õppeklassi enda Leiutajate labori, kus õpilased saavad katsetada erinevate vedelikega ning õppida tiheduse mõiste kohta. Lisaks sellele ehitame tunnis kõigi õpilastega endale allveelaeva mudeli ning katsetame, kas ehitatud mudel ka päriselt vee alla sukeldub ja sealt tagasi pinnale tõuseb.
MÄRKSÕNAD
Vesi ja vee omadused, tihedus ja temperatuur, tihedus ja ruumala, kehade ujuvus, allveelaevad.
eesmärgid
* Mõista ja uurida tiheduse mõistet.
* Uurida allveelaeva tööpõhimõtteid.
* Teha ise ja osata õpitut ka oma igapäevaelus rakendada.
* Ärgitada leiutama ja oma loovust ning fantaasiat kasutama.
* Julgustada katsetama, vajadusel eksima ja sellest õppima.
Seosed õppekavaga
* Õpilane oskab selgitada tiheduse mõistet.
* Õpilane oskab kirjeldada kehade ujuvust sõltuvalt keha või keskkonna tihedusest.
* Õpilane sõnastab uurimisküsimusi/probleeme ja kontrollib hüpoteese.
* Õpilane kasutab ja koostab mudeli, et näidata arusaamist seostest, protsessidest ja süsteemidest.
BRONEERI ÕPPEPROGRAMM
Saada PÄRING või vaata haridusprogrammide TELLIMISINFOT.