ÕPPEPROGRAMM “kuumaõhupall”

Vanus: 5.-9. klass
Aeg: 90 minutit

MÄRKSÕNAD

Tihedus, õhk, soojuspaisumine, õhu kokkusurutavus, kuumaõhupall, lennundus.

SISUTUTVUSTUS

Inimene on alati tahtnud lennata ja püüdnud leiutada viise, kuidas õhus püsida.  Kui avastati, et kuum õhk on jahedast hõredam ning et õhku saab püüda „ümbriku sisse“, valmisid ka esimesed kuumaõhupallide prototüübid. Kuumaõhupallidega seotud küsimused saavad selgemaks just selles programmis.

Õppeprogramm algab erinevate ajalooliste ja tänapäevaste kuumaõhupallide tutvustusega. Seejärel selgitame koos eluliste näidete ja katsega kuumaõhupalli lennutamise tööpõhimõtet ning tutvume tiheduse ja soojuspaisumise mõistetega. Tunni teises pooles vaatleme erinevaid kuumaõhupalle ning üritame neid õhku saata. Seejärel ehitavad õpilased gruppides enda kuumaõhusõidukid, millega teha katselende. Peale katselende analüüsime lendude õnnestumist ja võtame tunni kokku.

EESMÄRGID

  • Mõista ja uurida tiheduse ning soojuspaisumise mõisteid.
  • Uurida kuumaõhupalli tööpõhimõtteid.
  • Teha ise ja osata õpitut ka oma igapäevaelus rakendada.
  • Ärgitada leiutama ja oma loovust ja fantaasiat kasutama. 
  • Julgustada katetama, vajadusel eksima ja sellest õppima.

SEOSED ÕPPEKAVAGA

  • Õpilane iseloomustab õhku kui ainet ning uurib õhu omadusi (nt õhu soojuspaisumist, kokkusurutavust ning tihedust).
  • Õpilane selgitab tiheduse mõistet ning selgitab ainete kihistumist tiheduse järgi.
  • Õpilane kirjeldab soojusliikumise ja soojuspaisumise olulisi tunnuseid, seost teiste nähtustega ning kasutamist praktikas.
  • Õpilane kirjeldab soojusülekande olulisi tunnuseid, seost teiste nähtustega ja selle kasutamist praktikas.

 

BRONEERI ÕPPEPROGRAMM

Saada PÄRING või vaata haridusprogrammide TELLIMISINFOT.

 

LIITU UUDISKIRJAGA

AITÄH

JOIN THE NEWSLETTERr

THANK YOU!

LIITU UUDISKIRJAGA

AITÄH